måndag 29 oktober 2007

En timme extra

I går natt skulle man dra tillbaka klockan en timme vilket ska ge en en timme extra att få sova. Vi missade ju det så vi gjorde det på förmiddagen istället så man kan säga att vi fick den extra timmen i natt.

De flesta småbarnsföräldrar sitter säkert och sucker irriterat över den här timmen extra som vi fått tillbaka och säger: "eller hur!" eftersom småbarns inre klockor inte ställs om utan dom går upp samma tid som vanligt. Jag tänkte så, att jag kommer ju få gå upp, enligt klockan, en timme tidigare än vanligt, alltså samma tid som alla andra dagar.

Men jag blev väckt halv nio i morse, alltså halv nio enligt nutid, alltså halv tio enligt mina barns inre klockor. Jag har väluppfostrade barn, eller helt slutkörda, beror på hur man ser det. Idag ska vi slappa, det känns så :)

1 kommentar:

  1. Haha, det är lätt att bli ful bara man vill!

    Ja jag vet. Det är väldigt splittrande. Men det var lite småkul att surfa runt upptcäkte jag, när jag gav det en chans.

    Kan inte låta bli att tänka på alla små tjejer som envisas med att klä av sig framför kameran. De bilderna kan ju fan användas till vad osm helst. Även fast dme rtuscherar bort huvudet eller vad dem nu gör.
    Dessuto har man inte kunnat få tag iFacebooks ledning för några kommentarer vilket känns minst sagt misstänkt.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive