torsdag 12 juni 2008

Helt underbart blogginlägg

För ett bra tag sedan fick jag läst en helt underbar ebay-varubeskrivning. Jag hade glömt av den men när jag rensade min gamla dator så hittade jag den. Jag hade kopierat texten bara för att kunna komma tillbaka och läsa igen. Jag skrattade ännu en gång åt det då jag upplever att hon målar upp scenariot på ett så underbart sätt. Man känner igen en hel del, även om man inte har sex ungar själv. Även två barn kan ställa till liknande situationer. Jag vet att den är gammal och de flesta har säkert läst den men ändå, den är värd att läsa igen. Jag garvar i alla fall fortfarande åt den. Hennes svar på tilltal är underbara också. Favoritcitat är:

"I would rather (...) be a contestant on Fear Factor when they’re having pig brains for lunch (...) than to take my six kids to the grocery store."

"
There is something so irresistibly appealing about the apple on the bottom of the pile, that a child cannot help but try to touch it. Much like a bug to a zapper, the child is drawn to this piece of fruit."

"
“Didn’t I tell you, before we left, that I didn’t want you taking stuff from the bottom of the pile???” “No. You said that you didn’t want us to take a can from the bottom of the pile. You didn’t say anything about apples.” With superhuman effort, I resist the urge to send my child to the moon and instead focus on the positive - my child actually listened to me and remembered what I said!!!"

" “Are all of those your kids?”
“Nope. They just started following me. I’ve never seen them before in my life.” "


"
That’s what moms do. We put our hands in front of our children’s mouths so they can spit stuff into them. We’d rather carry around a handful of chewed up coffee cake, than to have the child spit it out onto the floor. I’m not sure why this is, but ask any mom and she’ll tell you the same."

"
What evil minded person decided it would be a good idea to put a display of candy in the check-out lanes, right at a child’s eye level? Obviously someone who has never been shopping with children."

" “Are they all yours?”
No. They’re not mine. I just go around the neighborhood gathering up kids to take to the grocery store because it’s so much more fun that way.” "



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive