måndag 12 november 2007

sågspån

jag har nu i flera timmar suttit och läst om kvantitativ forskning och uträkningar mm mm mm. Jag måste säga att jag håller på att bli vansinnig. Jag känner mig som ett spån. Det blir bara mer och mer vindlingar och jag känner att mina neuroner slår knut på sig själv när de försöker reda ut det.

Fick tipset att sluta läsa, jag krånglar bara till det för mig själv så det är bättre att fråga läraren i morgon. Synd bara att jag inte har någon konkret fråga, jag kommer väl mest bara stå och säga "jag fattar inte" så samma sätt som Tom Hanks i "BIG" Men det värsta är ju att jag tror att jag förstår när han förklarar, men det är sen när jag försöker förstå själv som det går åt helvete, och jag kan ju inte använda honom när jag skriver tentan.

Dottern hade öroninflammation, precis som vi trodde, så nu har vi lyckats tvinga i henne en halv dos med medecin. En halv dos eftersom minst hälften rann ner för hakan på henne medan hon strejkade och vägrade ta medecinen. Då är det lättare med suppar, dom kan hon inte spotta ut på samma sätt. Medecinen skulle smaka kakaocitrus... hmmm, ja det var ju verkligen en bra smak som är passande till små barn. Kunde det inre räcka med att det ska vara jäkligt sött, varför krånga till det med citrus och annan vuxensmak.

2 kommentarer:

  1. Stackars liten... Lider med henne... Hoppas hon blir bättre snart... Kramar till hela familjen...

    SvaraRadera
  2. Öroninflamamtion e ingen hit!! Har turen att zäb tar sin medicin med ett otydligt "gott" varvar med vindruvor el salta pinnar.. det brukar funka.. Kusinen kramar om. Övriga oxå.. =)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive